Research Groups

Research Groups

Curriculum Vitae

Profile

Personal

Name Catarina Maria Valente Antunes Marques
Department Department of Quantitative Methods for Management and Economics
Category Assistant Professor
Research group Data Analytics
Last update 2013-07-24 10:15:14

Teaching and Research Interests

  • Structural Equation Modelling
  • PLS-PM
  • Segmentation Techniques

Qualifications

Type Course Institution Year
Doctorate degree Métodos Quantitativos - Especialização em Estatística e Análise de Dados ISCTE-IUL 2010

Contacts

E-mail
OfficeD2.09
Post box314
Phone217650314
DeGóis ResumeVisit the DeGóis curriculum
ORCID ProfileVisit ORCID Profile
Scopus ProfileVisit Scopus Profile
ResearcherID ProfileVisit ResearcherID Profile
Ciência-IUL ProfileVisit Ciência-IUL Profile

Academic activities

Courses

"Data Analysis for Business Intelligence"
"Statistics I"
"Seminar in Information System Management 1"

Supervisions

PhD Thesis

Maria Sousa Estarreja, "Influence of different sponsorship contexts in the Bios*-Consumer Brand Relationship Model (BCBR model) Mutualism and Antagonism Clusters and Purchase Intention", Catarina Maria Valente Antunes Marques, PhD Thesis, Concluded, 2017
Edmundo Roque Ribeiro, "Satisfação do Consumidor dos Serviços Prestados pelos Ginásios Particulares da Cidade de Maputo: Análise de Causas e Consequências", Catarina Maria Valente Antunes Marques, PhD Thesis, Concluded, 2015

Master Thesis

Jéssica Maria Antunes Teixeira, "Relacionamento entre a Confiança e a Adesão à Medicação: O efeito mediador da autoeficácia a da expetativa de resultado ", Catarina Maria Valente Antunes Marques, Master Thesis, Concluded, 2017
Maria Margarida Batalha Ribeiro, "Setor Bancário Português: Análise da Perceção de Qualidade, Equidade, Valor, Satisfação e Confiança da População Portuguesa", Catarina Maria Valente Antunes Marques, Master Thesis, Concluded, 2017
Maria Rita Estrela Maggioli Esteves Pereira, "E-Commerce: Online Consumer, Service Failures and the Service Paradox", Catarina Maria Valente Antunes Marques, Master Thesis, Concluded, 2017
Clarisse Marques de Carvalho, "A qualidade do Trabalho em Portugal Uma comparação entre Portugal, a Europa dos 15 e os 10 países do alargamento", Catarina Maria Valente Antunes Marques, Master Thesis, Concluded, 2016
Marta Gil da Silva Araújo, "Comportamentos do Consumidor e a Relação com o Turismo Criativo: Requalificação das Regiões Centro Interior de Portugal ", Catarina Maria Valente Antunes Marques, Master Thesis, Concluded, 2016
Joana Filipa Antunes Matela, "A Influência da Ética nas Organizações: A mediação do clima ético nas relações de liderança com os resultados atitudinais dos colaboradores", Catarina Maria Valente Antunes Marques, Master Thesis, Concluded, 2016
Cláudia Isabel Rêgo Gonçalves Vajão da Cruz Dias, "Gestão do Emprego nas empresas em Portugal: a Incidência de arranjos contratuais flexíveis", Catarina Maria Valente Antunes Marques, Master Thesis, Concluded, 2016
João Carlos Pinto Santos, "O Papel dos Social Media no Customer Engagement e Corporate Reputation em Empresas do Setor do Transporte Aéreo - Caso Tap e Easyjet", Catarina Maria Valente Antunes Marques, Master Thesis, Concluded, 2016
Marta Catarina Fernandes Gonçalves, "Grocery Consumer Relational Perceptions: Value typologies and environmentally sustainable consumption ", Catarina Maria Valente Antunes Marques, Master Thesis, Concluded, 2014

Final Project

Francisca Maria Pacheco Pinto Remédios, "Effects of Rebranding on Brand Equity - Pestana Hotel Group ", Catarina Maria Valente Antunes Marques, Final Project, Concluded, 2016
José Pedro Theotónio Ventura Lopes, "Reputação Online: Implicações na Gestão Hoteleira - Caso de estudo: Pestana Group", Catarina Maria Valente Antunes Marques, Final Project, Concluded, 2015
Maria João Sabino Barreto de Lara, "Influência da Certificação Ambiental no Processo de Decisão de Compra", Catarina Maria Valente Antunes Marques, Final Project, Concluded, 2012
Jordan Louis Ferreira, "A Fidelização de Clientes no Retalho Electrónico: O caso do mercado de produtos desportivos e de actividade física.", Catarina Maria Valente Antunes Marques, Final Project, Concluded, 2011
Duarte Jardim Vital de Evaristo Carvalho, "Modelo de Optimização de Gama no Retalho Alimentar ", Catarina Maria Valente Antunes Marques, Final Project, Concluded, 2011

Scientific Activities

Scientific Articles in International Journals

Fernandes, S., Querido, L., Verhaeghe, A., Marques, C. & Araújo, L. (2017). Reading development in European Portuguese: relationships between oral reading fluency, vocabulary and reading comprehension. Reading and Writing. 30 (9), 1987-2007 , Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS)
Marques, C., Reis, E., Menezes, J. & Salgueiro, M. F. (2017). Modelling preferences for nature-based recreation activities. Leisure Studies. 36 (1), 89-107, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS/ISI)
Reis, E., Vicente, P., Rosa, A. & Marques, C. (2017). Methodology to design a Map of Alert for population and housing censuses: the Portuguese case . Methodological Innovations. 10 (2), 1-12, Ciência-IUL
Vicente, P. & Marques, C. (2017). Do initial respondents differ from callback respondents? Lessons from a mobile CATI survey. Social Science Computer Review. 35 (5), 606-618, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS/ISI)
Vicente, P., Marques, C. & Reis, E. (2017). Effects of call patterns on the likelihood of contact and of interview in mobile CATI surveys. Survey Methods: Insights from the Field., Ciência-IUL
Santos, D. J. F., Alberto, I. M. M. & Marques, C. (2016). The structured interview of family assessment risk: convergent validity, inter-rater reliability and structural relations. Child and Adolescent Social Work Journal. 33 (6), 487-197, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS)
Gonçalves, M., Menezes, J. & Marques, C. (2015). Grocery consumer relational perceptions: in green consumption context. Encontros Científicos - Tourism and Management Studies. 11 (1), 160-163, Ciência-IUL
Marques, C. & Reis, E. (2015). How to deal with heterogeneity among tourism constructs?. Annals of Tourism Research. 52, 172-174, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS/ISI)
Fandiño, A., Marques, C., Menezes, R. & Sonia R. Bentes (2015). Organizational social capital Scale based on Nahapiet and Ghosal model: development and validation. Review of Contemporary Business Research. 4 (2), 25-38, Ciência-IUL
Menezes, J., Santos, M., Reis, E. & Marques, C. (2013). The influence of the consumer perceived value on the satisfaction with the grocery retailer relationship: the mediating effect of the risk of unsustainable consumption. Egitania Sciencia. 13, 199-210, Ciência-IUL
Lengler, J., Sousa, C. & Marques, C. (2013). Exploring the linear and quadratic effects of customer and competitor orientation on export performance. International Marketing Review. 30 (5), 440-468, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS/ISI)
Marques, C., Reis, E. & Menezes, J. (2010). Profiling the segments of visitors to Portuguese protected areas. Journal of Sustainable Tourism. 18 (8), 971-996, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS/ISI)
Marques, C., Reis, E., Menezes, J. & Salgueiro, M. F. (2010). Modelling the influence of environmental attitudes on the preferences for activities: A SEM approach. Portuguese Journal of Quantitative Methods. 1 (1), 119-134, Ciência-IUL

Books

Monteiro, A., Pinto, G. & Marques, C. (1997). Álgebra Linear e Geometria Analítica - Problemas e Exercícios. Lisboa. Editora McGraw-Hill., Ciência-IUL

Book Chapters

Jorge Lengler, Carlos M. P. Sousa, Catarina Marques (2014) "Examining the relationship between market orientation and export performance: the moderating role of competitive Intensity", Emerald Group Publishing LimitedLengler, J., Sousa, C. M. P. & Marques, C. (2014). Examining the relationship between market orientation and export performance: the moderating role of competitive Intensity. In Ruey-Jer ?Bryan? Jean , Jyh-Shen Chiou , Shaoming Zou (Ed.), International Marketing in Rapidly Changing Environments. (pp. 75-102).: Emerald Group Publishing Limited., Ciência-IUL
Catarina Marques, Elizabeth Reis, João Menezes (2012) "A finite mixture approach to uncover the heterogeneity in the relationship between visit motivation and activity preferences", Springer-Verlag Marques, C., Reis, E. & Menezes, J. (2012). A finite mixture approach to uncover the heterogeneity in the relationship between visit motivation and activity preferences. In P. E. Oliveira et al. (Ed.), Recent Developments in Modeling and Applications in Statistics, Studies in Theoretical and Applied Statistics. (pp. 21-29). Berlin Heidelberg: Springer-Verlag ., Ciência-IUL

Conference Proceedings

Menezes, J. & Marques, C. (2015). GROCERY CONSUMER TYPOLOGIES ON ENVIRONMENTALLY SUSTAINABLE CONSUMPTION. Proceedings of the Fourth Multinational Enterprises and Sustainable Development International Conference (MESD15)., Ciência-IUL
Eurico, S., Valle, P., Marques, C. & Silva, J.A. (2015). Uncovering unobserved heterogeneity in the ECSI model: An application in higher education in tourism. Proceedings of the 2nd International Symposium on Partial Least Squares Path Modeling., Ciência-IUL
Santos, M. & Marques, C. (2015). The Impact of Environmental Certification on the shoppers store choice. Proceedings of the Trend Marketing Conference 2015 (14th IMTC 2015)., Ciência-IUL
Aveiro, V., Reis, E., Santos, M. & Marques, C. (2014). The Influence of Person-Organization Fit for the Corporate Brand Perception according to the Contractual Situation. Proceedings of the 17th International Academy of Management and Business (IAMB) Conference - IAMB 2014., Ciência-IUL
Rodrigues, A. & Marques, C. (2013). The role of negotiation for long-haul markets in the intention of revisit rural . Proceedings of the 5th Advances in Tourism Marketing Conference (ATMC 2013)., Ciência-IUL
Lara, M., Marques, C. & Santos, M. (2013). Environmental certifications: Are they reaching the consumers?. Proceedings of the Fifth Annual Global Management Conference (GMC 2013)., Ciência-IUL
Menezes, J. & Marques, C. (2013). Interrelation Between e-Service Quality, Attitudes and Behaviors. Intentions in Content-Driven e-Service Websites. Proceedings of the Fifth Annual Global Management Conference (GMC 2013)., Ciência-IUL
Dias, E.B. & Marques, C. (2012). SME International Market Selection: An Exploratory Research based on Portuguese New Exporters Market Selection. Proceedings do IV Encontro Luso-Brasileiro e I Congresso Ibero-Americano de Estratégia (ELBE 2012) . 0-0, Ciência-IUL
Aveiro, V., Reis, E., Santos, M. & Marques, C. (2012). O Papel do Colaborador na Transmissão dos Valores da Marca Corporativa aos Clientes. Proceedings of the IV Encontro Luso-Brasileiro e I Congresso Ibero-Americano de Estratégia (ELBE 2012) . 0-0, Ciência-IUL
Lengler, J., Sousa, C. & Marques, C. (2012). Testing for Non-Linear Relationship Between International Pricing Strategy and Export Performance. Proceedings of the 41st Conference of the European Marketing Academy (EMAC 2012) . 0-0, Ciência-IUL
Dias, E.B. & Marques, C. (2012). How far can be some markets with short psychic distance? The Portuguese case. Proceedings of the IV Encontro Luso-Brasileiro e I Congresso Ibero-Americano de Estratégia (ELBE 2012) . 0-0, Ciência-IUL
Menezes, J., Santos, M., Reis, E. & Marques, C. (2012). Value and risk of unsustainable consumption on grocery retailing purchases: a conceptual propose. Proceedings of the IV Encontro Luso-Brasileiro e I Congresso Ibero-Americano de Estratégia (ELBE 2012) . 0-0, Ciência-IUL
Reis, E. & Marques, C. (2012). A Model Structure Approach for Market Segmentation: A Comparison to traditional clustering methods. Proceedings of the 41st Conference of the European Marketing Academy (EMAC 2012). 0-0, Ciência-IUL
Lengler, J., Sousa, C. & Marques, C. (2011). Export performance and market orientation: Testing for non-linear effects. Proceedings of the 37th Annual Conference of the European International Business Academy (EIBA 2011) . 0-0, Ciência-IUL
Elisabeth de Azevedo Reis & Catarina Maria Valente Antunes Marques (2011). Comparison of Visitor Segments to National Parks: the Advantages of Model Structure Segmentation to Marketing. Proceedings of the 18th International Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer Services Science (EIRASS 2011) . 0-0, Ciência-IUL
Lengler, J., Sousa, C. & Marques, C. (2011). Examining The Relationship Among Market Orientation Constructs And Export Performance: The Moderating Role Of Competitive Intensity. Proceedings of the 40th Conference of the European Marketing Academy (EMAC 2011). 0-0, Ciência-IUL
Catarina Maria Valente Antunes Marques & Elisabeth de Azevedo Reis (2011). The relationship between environmental attitudes and preferences for activities in nature: A model-based segmentation using a finite mixture PLS approach. Proceedings of the 18th International Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer Services Science (EIRASS 2011). 0-0, Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E. & Menezes, J. (2010). An explanatory model of preferences for activities in Portuguese parks. Proceedings of the 17th International Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer Services Science (EIRASS 2010). 0-0, Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E. & Menezes, J. (2010). The influence of Visit Motivation on Preferences for Activities in Natural Parks: A model-based segmentation using a finite mixture PLS approach. Proceedings of the 39th Conference of the European Marketing Academy (EMAC 2010). 0-0, Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E. & Menezes, J. (2010). Segment comparison of nature-based tourists: Impacts on tourism in national parks. Proceedings of the Conference on Corporate Governance, Innovation, Social and Environmental Responsibility (GIRA 2010). 0-0, Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E. & Menezes, J. (2009). O efeito das características sócio-demográficas nas atitudes ambientais: Aplicação de um Modelo MIMIC a indicadores ordinais. Estatística: Arte de Explicar o Acaso. 405-416, Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E., Menezes, J. & Salgueiro, M.F. (2008). The influence of environmental attitudes on the preferences for activities in Portuguese protected areas. Proceedings do III Congresso da Associatión Hispano-Portuguesa de Economía de los Recursos Naturales y Ambientales (AERNA 2008) . 0-0, Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E. & Menezes, J. (2008). Análise Factorial Exploratória com Variáveis Ordinais: Uma aplicação dos modelos NOR e POM à motivação de visita das áreas protegidas. Estatística: Da Teoria à Prática. 305-314, Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E. & Menezes, J. (2008). Market Segmentation in Nature-based Tourism: The case of Portuguese Protected Areas. Proceedings do 2º Encontro Luso-Brasileiro de Estratégia (ELBE 2008). 0-0, Ciência-IUL

Working Papers

Eurico, S., Valle, P., Silva, J.A. & Marques, C. (2012). Segmenting Graduates Consumers of Higher Education in Tourism: An Extension of the ECSI Model. Spatial and Organizational Dynamics Discussion Papers. 39-51, Ciência-IUL

International Communications

Keynote Speaker

Marques, C., Vicente, P. & Reis, E. (2015). Não-Respostas nas Sondagens com Telemóveis. XXII Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística - SPE 2015., Ciência-IUL
Marques, C. (2015). Tourism in Portuguese Protected Areas. Seminário no Programa Doutoral de Gestão do Turismo., Ciência-IUL
Querido, L., Fernandes, S., Verhaeghe, A., Marques, C. & Morais, J. (2014). Predictors of writing abilities in European Portuguese: evidence from 1st-to 6th-graders. 28th International Congress of Applied Psychology (ICAP2014)., Ciência-IUL
Fernandes, S., Querido, L., Verhaeghe, A., Araújo, L., Marques, C., Carvalho, C....Morais, J. (2014). Relationships between constituent skills of reading fluency, vocabulary and reading comprehension in the first six grades: evidence from European Portuguese. 28th International Congress of Applied Psychology (ICAP2014)., Ciência-IUL

Invited

Marques, C. (2014). Factor Mixture Model: an overview. Workshop on Statistics and Applications., Ciência-IUL

Panel / Poster

Ribeiro, E. R. & Marques, C. (2016). SATISFAÇÃO DO CONSUMIDOR DOS SERVIÇOS OFERECIDOS PELOS GINÁSIOS PARTICULARES DA CIDADE DE MAPUTO: ANÁLISE DAS CAUSAS E CONSEQUÊNCIAS. XVI Congresso de Ciências do Desporto e Educação Física dos Países de Língua Portuguesa., Ciência-IUL
Vicente, P., Marques, C. & Reis, E. (2015). Outcomes of a calling protocol in a mobile CATI survey. 30th Anniversary Conference of the Journal of Official Statistics., Ciência-IUL
Marques, C., Vicente, P. & Lopes, I. (2014). 3 reasons to go mobile ? carefully. 43rd Annual Conference of the European Marketing Academy - EMAC 2014., Ciência-IUL
Marques, C. & Dias, J. G. (2014). The impact of population heterogeneity on factor analysis estimation. XXI Jornadas de Classificação e Análise de Dados (JOCLAD2014)., Ciência-IUL
Áurea Rodrigues & Marques, C. (2014). Mitigating the Effect of Travel Constraints on the Intention to Visit: The Role of Product Placement. 43rd Annual Conference of the European Marketing Academy - EMAC 2014., Ciência-IUL

Oral Presentation

Marques, C. & Neves, J (2016). ENOTOURISM IN THE ALENTEJO, PORTUGAL: PROFILING THE MATURE AND NON-MATURE TRAVELLERS. Tourism & Ageing Conference., Ciência-IUL
Querido, L., Fernandes, S., Verhaeghe, A., Marques, C. & Morais, J. (2016). Influência do conhecimento ortográfico lexical e sublexical na composição escrita. 4th INTERNATIONAL CONGRESS of EDUCATIONAL SCIENCES and DEVELOPMENT., Ciência-IUL
Fernandes, S., Querido, L., Verhaeghe, A., Marques, C. & Morais, J. (2016). Relações entre os constituintes da fluência em leitura, vocabulário e compreensão em leitura durante a aprendizagem. 4th INTERNATIONAL CONGRESS of EDUCATIONAL SCIENCES and DEVELOPMENT., Ciência-IUL
Santos, M. & Marques, C. (2015). The Impact of Environmental Certification on the shoppers store choice. Trend Marketing Conference 2015 (14th IMTC 2015)., Ciência-IUL
Menezes, J. & Marques, C. (2015). GROCERY CONSUMER TYPOLOGIES ON ENVIRONMENTALLY SUSTAINABLE CONSUMPTION. Fourth Multinational Enterprises and Sustainable Development International Conference (MESD15)., Ciência-IUL
Eurico, S., Valle, P., Marques, C. & Silva, J.A. (2015). Uncovering unobserved heterogeneity in the ECSI model: An application in higher education in tourism. 2nd International Symposium on Partial Least Squares Path Modeling., Ciência-IUL
Gonçalves, M., Menezes, J. & Marques, C. (2014). Grocery Consumer Relational Perceptions: In Green Consumption Context. TMS ALGARVE 2014 - MANAGEMENT STUDIES INTERNATIONAL CONFERENCE., Ciência-IUL
Ribeiro, E. R., Marques, C. & Correia, E. (2014). Os ginásios da Cidade de maputo: Os determinantes da satisfação e da lealdade dos clientes. XXI Jornadas de Classificação e Análise de Dados (JOCLAD2014)., Ciência-IUL
Vicente, P., Marques, C. & Reis, E. (2014). Resultados de uma sondagem CATI móvel. XXI Jornadas de Classificação e Análise de Dados (JOCLAD2014)., Ciência-IUL
Aveiro, V., Reis, E., Santos, M. & Marques, C. (2014). The Influence of Person-Organization Fit for the Corporate Brand Perception according to the Contractual Situation. 17th International Academy of Management and Business (IAMB) Conference - IAMB 2014., Ciência-IUL
Ribeiro, E. R. & Marques, C. (2014). Customer satisfaction and loyalty in Mozambican health clubs/ a PLS Path Modeling approach. LTM2014 Life Through Movement International Conference., Ciência-IUL
Pral, C., Gonçalves, B & Marques, C. (2014). Depressão e risco de reincidência criminal face à delinquência. XXI Jornadas de Classificação e Análise de Dados (JOCLAD2014)., Ciência-IUL
Rodrigues, A. & Marques, C. (2014). Discussion of the development of a scale for astro-tourism motivation. Advances in Tourism Economics., Ciência-IUL
Rodrigues, A. & Marques, C. (2013). The Role of Negotiation for Long-Haul Markets in the Intention of Revisit Rural Europe . 5th Advances in Tourism Marketing (ATMC) Conference ., Ciência-IUL
Vicente, P., Marques, C. & Reis, E. (2013). Call-level influences on non-contacts and refusals in a mobile phone survey. 1st Southern European Conference on Survey Methodology., Ciência-IUL
Menezes, J., Santos, M., Reis, E. & Marques, C. (2013). The influence of the consumer perceived value on the satisfaction with the grocery retailer relationship: the mediating effect of the risk of unsustainable consumption. 5th Annual Global Management Conference., Ciência-IUL
Marques, C. & Dias, J. G. (2013). Optimal strategies in identifying working risk factors. 26th EURO-INFORMS Conference., Ciência-IUL
Vicente, P. & Marques, C. (2013). Predicting the likelihood of contact in a mobile phone survey. 5th Conference of the European Survey Research Association., Ciência-IUL
Menezes, J. & Marques, C. (2013). Interrelation Between e-Service Quality, Attitudes and Behaviors. Intentions in Content-Driven e-Service Websites. 5th Annual Global Management Conference., Ciência-IUL
Lara, M., Marques, C. & Santos, M. (2013). Environmental certifications: Are they reaching the consumers?. 5th Annual Global Management Conference., Ciência-IUL
Menezes, J., Santos, M., Reis, E. & Marques, C. (2012). Value and risk of unsustainable consumption on grocery retailing purchases: a conceptual propose. IV Encontro Luso-Brasileiro e I Congresso Ibero-Americano de Estratégia (ELBE 2012)., Ciência-IUL
Reis, E. & Marques, C. (2012). A Model Structure Approach for Market Segmentation: A Comparison to traditional clustering methods. 41st Conference of the European Marketing Academy (EMAC 2012)., Ciência-IUL
Menezes, J., Marques, C. & Reis, E. (2012). Nature-Tourists service experiences: insights from critical realism. 7th International Service Research Conference (AMA SERVSIG 2012)., Ciência-IUL
Reis, E., Aveiro, V., Marques, C. & Santos, M. (2012). Organizational values and individual values of employees of a postal service company: Do they really fit?. 19th International Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer Services Science (EIRASS 2012)., Ciência-IUL
Dias, E.B. & Marques, C. (2012). How far can be some markets with short psychic distance? The Portuguese case. IV Encontro Luso-Brasileiro e I Congresso Ibero-Americano de Estratégia (ELBE 2012)., Ciência-IUL
Aveiro, V., Reis, E., Santos, M. & Marques, C. (2012). O Papel do Colaborador na Transmissão dos Valores da Marca Corporativa aos Clientes. IV Encontro Luso-Brasileiro e I Congresso Ibero-Americano de Estratégia (ELBE 2012)., Ciência-IUL
Lengler, J., Sousa, C. & Marques, C. (2012). Testing for Non-Linear Relationship Between International Pricing Strategy and Export Performance. 41st Conference of the European Marketing Academy (EMAC 2012)., Ciência-IUL
Marques, C., Aveiro, V. & Reis, E. (2012). The influence of Person-Organization Fit (POF) on the employees' perception of the corporate brand values of a postal company. 19th International Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer Services Science (EIRASS 2012)., Ciência-IUL
Dias, E.B. & Marques, C. (2012). SME International Market Selection: An Exploratory Research based on Portuguese New Exporters Market Selection. IV Encontro Luso-Brasileiro e I Congresso Ibero-Americano de Estratégia (ELBE 2012)., Ciência-IUL
Catarina Maria Valente Antunes Marques & Elisabeth de Azevedo Reis (2011). The relationship between environmental attitudes and preferences for activities in nature: A model-based segmentation using a finite mixture PLS approach. 18th International Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer Services Science (EIRASS 2011)., Ciência-IUL
Jorge Francisco Lengler, Sousa, C. & Catarina Maria Valente Antunes Marques (2011). Export performance and market orientation: Testing for non-linear effects. 37th Annual Conference of the European International Business Academy (EIBA 2011)., Ciência-IUL
Elisabeth de Azevedo Reis & Catarina Maria Valente Antunes Marques (2011). Comparison of Visitor Segments to National Parks: the Advantages of Model Structure Segmentation to Marketing. 18th International Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer Services Science (EIRASS 2011)., Ciência-IUL
Lengler, J., Sousa, C. & Marques, C. (2011). Examining The Relationship Among Market Orientation Constructs And Export Performance: The Moderating Role Of Competitive Intensity. 40th Conference of the European Marketing Academy (EMAC 2011)., Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E. & Menezes, J. (2010). The influence of Visit Motivation on Preferences for Activities in Natural Parks: A model-based segmentation using a finite mixture PLS approach. 39th Conference of the European Marketing Academy (EMAC 2010) ., Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E. & Menezes, J. (2010). Segment comparison of nature-based tourists: Impacts on tourism in national parks. Conference on Corporate Governance, Innovation, Social and Environmental Responsibility (GIRA 2010)., Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E. & Menezes, J. (2010). An explanatory model of preferences for activities in Portuguese parks. Proceedings of the 17th International Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer Services Science (EIRASS 2010) ., Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E., Menezes, J. & Salgueiro, M.F. (2009). Mediators of the relationship between environmental attitudes and preferences for activities: the role of a second-order factor. JOCLAD 2009 (Jornadas da Associação de Classificação e Análise de Dados)., Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E. & Menezes, J. (2008). Market Segmentation in Nature-based Tourism: The case of Portuguese Protected Areas. 2º Encontro Luso-Brasileiro de Estratégia (ELBE 2008)., Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E., Menezes, J. & Salgueiro, M.F. (2008). The influence of environmental attitudes on the preferences for activities in the Portuguese protected areas . AERNA 2008 (Conference of the Spanish-Portuguese Association of Natural Resources and Environmental Economics)., Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E. & Menezes, J. (2008). The use of the GLLAMM framework to test for factor dimensionality and construct validity. International Conference on Computational Statistics (COMPSTAT 2008)., Ciência-IUL

National Communications

Panel / Poster

Vicente, P. & Marques, C. (2013). Modelação das não respostas numa sondagem por telemóvel. XX Jornadas de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Marques, C. & Dias, J. G. (2013). Heterogeneidade Não Observada na Exposição ao Risco no Local de Trabalho: Uma Aplicação dos Modelos de Mistura Factorial a Dados Europeus. XXI Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Marques, C. & Rodrigues, A. (2012). Mediação múltipla inconsistente: O estudo do efeito dos constrangimentos de visita na intenção de visitar. XX Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística (SPE 2012)., Ciência-IUL
Vicente, P., Reis, E. & Marques, C. (2012). Quem pode ser contactado por telemóvel? Resultados de uma sondagem em Portugal. XX Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística (SPE 2012)., Ciência-IUL

Oral Presentation

Vicente, P., Marques, C. & Reis, E. (2015). Are callbacks a waste of time in mCATI surveys?. XXII Jornadas de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Vicente, P. & Marques, C. (2015). As não-respostas nas sondagens com telemóveis. 1º Seminário DMQGE - ISCTE-IUL., Ciência-IUL
Marques, C. & Vicente, P. (2013). Probabilidade de não-contacto numa sondagem por telemóvel: uma abordagem multinível. XXI Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Marques, C. & Dias, J. G. (2013). Exploring unobserved heterogeneity in Factor Analysis . XX Jornadas de Classificação e Análise de Dados (JOCLAD2013)., Ciência-IUL
Marques, C. & Rodrigues, A. (2012). A anulação de uma relação: O caso da Nostalgia na relação entre os constrangimentos de visita e a intenção de visitar. XIX Jornadas de Classificação e Análise de Dados (JOCLAD 2012)., Ciência-IUL
Catarina Maria Valente Antunes Marques & Jorge Francisco Lengler (2011). A influência da orientação para o mercado na performance de exportação: O estudo de efeitos de interacção e quadráticos. XIX Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E. & Menezes, J. (2010). The influence of visit motivation on preferences for activities: A finite mixture PLS approach to capture unobserved heterogeneity. XVII Jornadas de Classificação e Análise de Dados (JOCLAD 2010)., Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E. & Menezes, J. (2010). A influência da motivação de visita nas preferências por actividades: Aplicação da abordagem FIMIX-PLS para identificação da heterogenidade não observada. XVIII Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística (SPE 2010)., Ciência-IUL
Marques, C., Reis, E. & Menezes, J. (2008). O efeito das características sócio-demográficas nas atitudes ambientais: Aplicação de um Modelo MIMIC a indicadores ordinais. XVI Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística (SPE 2008)., Ciência-IUL

Organization and Coordination Events

XXII Jornadas de Classificação e Análise de Dados (JOCLAD2015) (2015) , Membro de comissão científica de evento científico (International)
XXI Jornadas de Classificação e Análise de Dados (JOCLAD2014) (2014) , Membro de comissão organizadora de evento científico (International)
XXI Jornadas de Classificação e Análise de Dados (JOCLAD2014) (2014) , Membro de comissão científica de evento científico (International)
Tourism & Ageing Conference (2014) , Membro de comissão científica de evento científico (International)
•Sessão convidada da CLAD na Joint Meeting of y-BIS and jSPE, 23-26 July of 2012, FCT – UNL, Lisbon (2012) , Membro de comissão organizadora de evento científico (International)
Symposium on Recent Advances in Methods for the Analysis of Panel Data (2011) , Membro de comissão organizadora de evento científico (International)

Other Activities

Academic Management Positions

Membro da Comissão Permanente da Comissão Científica do Departamento de Métodos Quantitativos para Gestão e Economia (2014/2018)
Membro do Plenário da Comissão Científica da Escola de Gestão (2014/2018)
Coordenadora do 2º Ano da Licenciatura em Gestão (2016/2018)
Membro da Comissão Permanente da Comissão Científica do Departamento de Métodos Quantitativos para Gestão e Economia (2018/2022)

Awards

The Most Innovative Paper na 18th International Conference on Recent Advances in Retailing and Co - 2011 (International)