Groups & Publications

Groups & Publications

Curriculum Vitae

Profile

Personal

Name Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado
Department Department of Marketing, Operation and Managemen
Category Assistant Professor with "Agregação"
Research group Marketing
Last update 2014-02-06 13:04:43

Teaching and Research Interests

  • Social Media
  • Service Quality
  • Market Research
  • Tourism Management
  • Hospitality

Qualifications

Type Course Institution Year
Doctorate degree PhD in Management FEP-UP 2007
Master degree Master in Quantitative Methods in Management Porto Business School 2002
Post graduation Executive Master in Quantitative Methods Applied to Management Porto Business School 1999
Undergraduate degree Economics 1998

Contacts

E-mail
OfficeD4.22
Phone217650465
Ciência-IUL ProfileVisit Ciência-IUL Profile

Academic activities

Courses

"Data Analysis in Hospitality and Tourism" (Coordinator)
"Research Development and Publication"
"Market Research" (Coordinator)
"Research Project in Marketing" (Coordinator)
"Research Seminar in Management"

Supervisions

Master Thesis

Liliana da Silva Ladeira, "O Impacto dos Social Media na Experiência Turística.Um estudo Cross Country ", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Master Thesis, Concluded, 2016
José Tiago Tavares de Oliveira, "Corporate Travel Management em Portugal - Humanização vs Automatização dos Serviços ", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Master Thesis, Concluded, 2016
Rita Gomes Amaral, "Análise da Qualidade de Serviço Percecionada pelos Stakeholders em Hotéis Upscale ", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Master Thesis, Concluded, 2016
João Carlos Pinto Santos, "O Papel dos Social Media no Customer Engagement e Corporate Reputation em Empresas do Setor do Transporte Aéreo - Caso Tap e Easyjet", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Master Thesis, Concluded, 2016
Rute Vieira Clemente, "A Influência dos Cartões de Fidelização / Promoções Cruzadas na Fidelização a uma Insígnia da Grande Distribuição e dos Combustíveis.", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Master Thesis, Concluded, 2015
Miguel Maria Torres Alves de Sousa Rêgo, "Understanding Brand Equity on Financial Services: A study on the portuguese banking sector ", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Master Thesis, Concluded, 2015
Maria de Sá Gonçalves Matias Moreno, "Influência do Marketing Interno na Satisfação, Envolvimento e Compromisso Organizacional. Um estudo de caso no fast food alimentar ", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Master Thesis, Concluded, 2015
Ana Filipa Pereira da Silva, "Análise de Conteúdo de Informação na Social Media Facebook no Setor dos Festivais ", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Master Thesis, Concluded, 2015
Ana Carina Freire Margarido, "The impact of Technological Amenities on Customer Experience in Upscale Hotels", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Master Thesis, Concluded, 2015
Pedro Alexandre Ribeiro, "Análise Diagnóstico ao processo de reaprovisionamento de Loja: forecast de vendas e MRP numa empresa de Retalho Alimentar", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Master Thesis, Concluded, 2015
Sónia Alexandra Afonso Vaz Pires, "Redes de Cooperação Informal no Sector Vitivinícola: O caso dos "Douro Boys"", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Master Thesis, Concluded, 2014
Gonçalo Filipe Cardoso da Silva Marques, "Factores que Afectam a Satisfação e Fidelização do Consumidor: O caso dos programas de fidelização Continente/Galp Energia e Pingo Doce/BP", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Master Thesis, Concluded, 2014
Amílcar Paulo Muchanga, "O Impacto da Liberalização do Transporte Aéreo no Mercado Português - Low Costs Vs Companhias Regulares: TAP, Easyjet e Ryanair. Regulares ", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Master Thesis, Concluded, 2014
Pedro Maria da Cunha Policarpo Ferreira Mendes, "The Decision Making Process of Consumers in Relation to Private Labels - The specific case of yogurts in Portugal", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Master Thesis, Concluded, 2013

Final Project

Jenny Manuel Padovani de Freitas Souto, "Tourism Experience and Sustainable Tourism: A nature-based tour activity in Portugal ", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2016
Catarina Andrade Mendes de Oliveira, "Plano de Negócio - Vila Calma, Turismo em Espaço Rural, S. Brás de Alportel ", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2016
Rita Sampaio Guimarães Soares de Albergaria, "Turismo Médico em Portugal e Estudo das Motivações Push and Pull ", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2016
Simona Gumpert, "Establishment of a Distribution Network for Aqua Organic Cosmetics ", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2016
Rita Isabel Martins Alves, "Desenvolvimento Estratégico Internacional. Estudo de caso da empresa Sant'Anna", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2015
Miguel Gonçalo Nunes Bento, "Marketing Plan for a New Brand of Leather Cases for Smartphones and Tablets ", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2015
Ana Margarida Rodrigues Freitas, "Analysis of Rubson Aero 360º Market Strategy ", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2015
Nina Silvia Wiegers, "Kreative Acts of Strategy (Kaos). A business plan for a new type of small consultancy ", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2015
Vanda Filipa Costa Dias, "Avaliação da Brand Equity em Realidade de Fusão - Caso Zon Optimus", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2015
João Pedro Martins Ventura da Cunha Calvão, "A Análise do Consumidor de Jogos Sociais em Portugal", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2015
Filipa da Silva Lúcio Duarte Santos, "A Importância do Word-of-Mouth no Mercado dos Hostels - O caso do The Independente Hostel & Suites", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2014
Paulo Filipe Nascimento Raimundo, ""Lógica da Batata" Restaurante Business Plan", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2014
William Saung Woo Kang, "Evaluating CSR Perceived Image in Brazil and Portugal in the Food and Drug Retail Industry ", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2014
Duarte Menano Figueiredo Pacheco de Carvalho, "The use of Smartphones and Mobile Devices - Understanding the use among gender and different ages", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2013
Janna Eva Sonntag, "Online Marketing Communication for a small Guesthouse: Applied to the case of pension Sonntag", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2013
Cristina Maria Marques Pereira, "Glampingexp: Glamping experience", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2013
Rui Guerreiro Santos Vicente, "Plano de Negócio "Tapas Algarvias"", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2013
Ana Santos Ferreira Regalado, "O Impacto do Marketing Social na Problemática dos Cães Abandonados em Portugal ", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2013
Miguel Maria Loureiro José de Mello, "A Eficácia da Publicidade - "Ballantine's"", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2013
Nidia Rodrigues Gouveia Teiga, "The effect of Psychographics in Green Consumer Behavior. Are the Activists different?", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2013
Carlos Jorge Sousa Gameiro, "Service Quality in Hostels", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2013
Joana Lobo Machado Ribeiro e Castro, "Sazonalidade no Turismo. Novos Desafios à Sustentabilidade - O caso prático do Troiaresort", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2013
Patrícia Alexandra Fernandes de Sá, "Os Determinantes da Avaliação da Qualidade de Serviço no Sector Funerário Português ", Ana Margarida Mendes Camelo Oliveira Brochado, Final Project, Concluded, 2012

Scientific Activities

Scientific Articles in International Journals

Brochado, A. & Rita, P. (2017). Exploring heterogeneity among backpackers in hostels. Current Issues in Tourism. XX, 1-19, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS)
Brochado, A., Troilo, M. & Shah, A. (2017). Airbnb customer experience: evidence of convergence across three countries . Annals of Tourism Research. 63, 210-212, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS/ISI)
Governo, F., Teixeira, A. A. C. & Brochado, A. (2017). Social multimedia computing: an emergent area of research. Journal of Creative Communications. 12 (1), 31-47, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS)
Oliveira-Brochado, A., Brito, P. & Oliveira-Brochado, F. (2017). Correlates of adults participation in sport and frequency of sport. Science and Sports., Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS)
Rodrigues, H., Brochado, A., Troilo, M. & Mohsin, A. (2017). Mirror, mirror on the wall, who's the fairest of the mall? A critical content analysis on medical tourism. Tourism Management Perspectives. 24, 16-25, Ciência-IUL
Lupu, C., Brochado, A. & Stoleiu, O. M. (2017). Experiencing Dracula's homeland. Tourism Geographies., Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS)
Brochado, A., Teiga, N. & Oliveira-Brochado, F. (2017). The ecological conscious consumer behavior: are the activists different?. International Journal of Consumer Studies. 41 (2), 138-146, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS/ISI)
Oliveira, C., Brochado, A. & Correia, A. (2017). Seniors in international residential tourism: looking for quality of life . Anatolia., Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS)
Brochado, A. & Pereira, C. (2017). Comfortable experiences in nature accommodation: perceived service quality in Glamping. Journal of Outdoor Recreation and Tourism. 17 (1), 77-83, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS/ISI)
Brochado, A., Rita, P. & Margarido, A. (2016). High tech meets high touch in upscale hotels. Journal of Hospitality and Tourism Technology. 7 (4), 347-365, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS/ISI)
Santos, M., Brochado, A. & Esperança, J. (2016). Foreign direct investment patterns of global hotel chains. Journal of Business Research. 69 (11), 5235-5240, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS/ISI)
Figueiredo, V. & Brochado, A. (2015). Assessing the main determinants of entrepreneurship in Portugal. Encontros Científicos - Tourism & Management Studies. 11 (1), 182-190, Ciência-IUL
Brochado, A., Vinhas da Silva, Rui & LaPlaca, P. (2015). Assessing brand personality associations of top of mind wine brands. International Journal of Wine Business Research. 27 (2), 125-142, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS/ISI)
Oliveira-Brochado, F., Brochado, A. & Caldeira, T. (2015). Os determinantes psicológicos do consumidor verde. Encontros Científicos - Tourism & Management Studies. 11 (2), 104-111, Ciência-IUL
Brochado, A., Marques, S. & Mendes, P. (2015). Psychographic determinants of private-label adoption: a feasibility study in the Portuguese yogurt market. Encontros Científicos - Tourism & Management Studies. 11 (1), 136-145, Ciência-IUL
Brochado, A., Rita, P. & Gameiro, C. (2015). Exploring backpackers' perceptions of the hostel service quality. International Journal of Contemporary Hospitality Management. 27 (8), 1839-1855, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS/ISI)
Brochado, A., Morais, C., Abolina, Z. & Dimova, L. (2014). Exploring Service Quality of the Top Four Hostels Worldwide in 2013. International Journal of Environmental, Chemical, Ecological, Geological and Geophysical Engineering. 8 (4), 604-612, Ciência-IUL
Brochado, A. & Martins, F. V. (2014). Identifying small market segments with mixture regression models. International Journal of Latest Trends in Finance and Economics Sciences. 4 (4), 812-820, Ciência-IUL
Brochado, A. & Vinhas da Silva, Rui (2014). The wine list design of upscale restaurants. International Journal of Social, Management, Economics and Business Engineering. 8 (4), 1019-1023, Ciência-IUL
Brochado, A., Vinhas da Silva, Rui & Paulino, C. (2014). The world of great wines: the Douro valley experience. International Journal of Social, Management, Economics and Business Engineering. 8 (4), 1047-1054, Ciência-IUL
Brochado, A. & Gameiro, C. (2013). Towards a better understanding of backpackers' motivations. TÉKHNE - Review of Applied Management Studies. 11 (2), 92-99, Ciência-IUL
Brochado, A., Oliveira-Brochado, F. & Brito, P. Q. (2010). Effects of personal, social and environmental factors on physical activity behavior among adults. Revista Portuguesa de Saúde Pública. 28 (1), 7-17, Ciência-IUL
Brochado, A., Marrana, J. R. S. S. F. & Leite, M. T. (2010). Performance evaluation of bus routes = Avaliação do desempenho de linhas rodoviárias. RBGN - Review of Business Management. 12 (34), 42-55, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS/ISI)
Brochado, A. (2009). Comparing alternative instruments to measure service quality in higher education. Quality Assurance in Education. 17 (2), 174-190, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS)
Oliveira-Brochado, A. & Marins, F. V. (2009). A coexistência entre a inovação tecnológica, as condicionantes políticas e o desenvolvimento económico - uma aplicação da análise classificatória a 54 países para a compreensão do eixo do bem-estar. Revista Brasileira de Gestão e Desenvolvimento Regional. 5 (2), 222-245, Ciência-IUL
Brochado, A. & Marins, F. V. (2009). Segmentação no mercado dos vinhos verdes na região norte de Portugal: o caso dos gestores de restauração. RBGN - Review of Business Management. 11 (30), 7-18, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS)
Brochado, A. & A. Teixeira (2008). International R&D Cooperation Between Low-Tech SMEs: the Role of Cultural and Geographical Proximity. European Planning Studies. 16 (6), 785-810, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS/ISI)
Brochado, A. (2008). Airport Regulation in Europe. Is there the need for a European Observatory?. Transport Policy. 15 (3), 163-172, Ciência-IUL, Indexada (SCOPUS/ISI)
Oliveira-Brochado, A. & Marins, F. V. (2008). Aspetos metodológicos da segmentação de mercado: base de segmentação e métodos de classificação. RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios. 10 (27), 132-149, Ciência-IUL
A. Teixeira & Brochado, A. (2005). Quando o S.O.N.H.O. se torna realidade ... Avaliação estatística do impacto das Tecnologias de Informação nos serviços de consulta externa hospitalar. Revista Portuguesa de Saúde Pública. 23 (1), 43-55, Ciência-IUL

Book Chapters

Ana Brochado, Paulo Rita (2016) "Management perception of service quality", RoutledgeBrochado, A. & Rita, P. (2016). Management perception of service quality. In Saurabh Kumar Dixit (Ed.), Handbook of Consumer Behaviour in Hospitality and Tourism.: Routledge., Ciência-IUL
Ana Brochado, Paulo Rita (2016) "Management Perception of Service Quality", Brochado, A. & Rita, P. (2016). Management Perception of Service Quality. In Routledge Handbook of Consumer Behaviour in Hospitality and Tourism., Ciência-IUL
Paulo Rita, Ana Brochado, Maria Rita Marques (2016) "Sociability and the intention to return to a hostel", Rita, P., Brochado, A. & Rita Marques (2016). Sociability and the intention to return to a hostel. In Modeling and New Trends in Tourism: A Contribution to Social and Economic Development., Ciência-IUL
Tiago Duch, Sandra Loureiro, Ana Brochado, Armando Luís Vieira (2013) "World Cup Brazil: insights into a sports tourism event.", Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, Universidade do AlgarveDuch, T., Loureiro, S. M. C., Brochado, A. & Vieira, A. L. (2013). World Cup Brazil: insights into a sports tourism event. In Paulo Águas, Francisco Serra and José Santos (Ed.), TMS -Strategies in tourism organizations and destinations. (pp. 105-114).: Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, Universidade do Algarve., Ciência-IUL
Ana Brochado (2013) "Planear Globalmente, Conhecer Localmente. Os Estudos de Mercado num Contexto Global.", Escolar EditoraBrochado, A. (2013). Planear Globalmente, Conhecer Localmente. Os Estudos de Mercado num Contexto Global. In Gestão e Estratégia. Desafios da Globalização. (pp. 187-230).: Escolar Editora., Ciência-IUL
Ana Brochado (2013) "Determinantes da Eficiência no Setor Aeroportuário", Escolar EditoraBrochado, A. (2013). Determinantes da Eficiência no Setor Aeroportuário. In Desafios da Globalização. Casos de Estudo. (pp. 123-144).: Escolar Editora., Ciência-IUL
Ana Brochado, Sandra Loureiro, Cristina Barbosa (2013) "Slightly sparkling in its nature: Green wine brand knowledge", Faro: Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, Universidade do AlgarveBrochado, A., Loureiro, S. M. C. & Barbosa, C. (2013). Slightly sparkling in its nature: Green wine brand knowledge. In Paulo Águas, Francisco Serra and José Santos (Ed.), TMS-Strategies in tourism organizations and destinations. (pp. 291-301).: Faro: Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, Universidade do Algarve., Ciência-IUL
Ana Brochado (2013) "Construção de gráficos no M. Excel para suporte da tomada de decisão", Escolar EditoraBrochado, A. (2013). Construção de gráficos no M. Excel para suporte da tomada de decisão. In Desafios da Globalização, Casos de Estudo. (pp. 145-196).: Escolar Editora., Ciência-IUL
Ana Brochado, Tânia Correia, Rui Marques (2008) "Benchmarking the Performance of Portuguese Water Utilities ", IWA PublishingBrochado, A., Correira, T. & Marques, R. (2008). Benchmarking the Performance of Portuguese Water Utilities . In Enrique A Cabrera, Jr. and Miguel Angel Pardo (Ed.), Performance Assessment of Urban Infrastructure Services. (pp. 273-283).: IWA Publishing., Ciência-IUL

Conference Proceedings

Brochado, A., Rita, P. & Loureiro, S. M. C. (2014). Assessing the role of perceived value on mobile data service usage: gender and age as moderators. Atas das XXIV JORNADAS LUSO-ESPANHOLAS DE GESTÃO CIENTÍFICA. 1-10, Ciência-IUL
Brochado, A. & Loureiro, S. M. C. (2014). Wine consumer behaviours: exploring the drivers of wine brand equity and willingness to pay price premium. Atas das XXIV Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica. 1, Ciência-IUL
Brochado, A. & Marques, S. (2014). Understanding the private label prone shopper of yogurts . 9th Global Brand Conference. 1-10, Ciência-IUL
Marques, S. & Brochado, A. (2014). Private label: opportunity or threat?. Global Brand Conference., Ciência-IUL
Brochado, A. & Oliveira-Brochado, F. (2014). Using HEdPERF to assess service quality assessment in higher education. TMS Conference Series (2014) Perspetivas Contemporâneas em Tecnologias de Informação e Comunicação em Estratégia. 443-456, Ciência-IUL
Brochado, A., Marques, S. & Mendes, P. (2014). Psychographic determinants of private label adoption - a feasibility study in the portuguese yogurt market. Tourism & Management Studies International Conference., Ciência-IUL
Brochado, A. & Figueiredo, V. (2014). Recent developments in Global Entrepreneurship Monitor (GEM) Studies: A Bibliometric Analysis. TMS Conference Series (2014) Perspetivas Contemporâneas em Tecnologias de Informação e Comunicação em Estratégia. 258-270, Ciência-IUL
Oliveira-Brochado, F. & Brochado, A. (2014). Using HEdPERF to assess service quality assessment in higher education. TMS Conference Series (2014) Perspetivas Contemporâneas em Tecnologias de Informação e Comunicação em Estratégia. 443-456, Ciência-IUL
Brochado, A. & Dias, A. (2014). Cultural Audiences: Attendance and profile. TMS Conference Series (2014) Contemporary Issues in Tourism & Management Issues. 379-494, Ciência-IUL
Brochado, A. & Loureiro, S. M. C. (2014). Wine consumer behaviours: exploring the drivers of wine brand equity and willingness to pay price premium. Atas das XXIV JORNADAS LUSO-ESPANHOLAS DE GESTÃO CIENTÍFICA. 1-10, Ciência-IUL
Marques, S. & Brochado, A. (2014). Private label: opportunity or threat?. 9th Global Brand Conference. 1-10, Ciência-IUL
Brochado, A., Rita, P. & Loureiro, S. M. C. (2014). Assessing the role of perceived value on mobile data service usage: gender and age as moderators. Atas das XXIV Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica. 1, Ciência-IUL
Brochado, A., Oliveira-Brochado, F. & Figueiredo, V. (2014). Entrepreneurial Intensions among students of health sciences. TMS Conference Series (2014) Perspetivas Contemporâneas em Recursos Humanos e Empreendedorismo. 419-430, Ciência-IUL
Brochado, A. & Portugal, M. (2014). Entreprenership Motivations. The case of creative industries. TMS Conference Series (2014) Perspetivas Contemporâneas em Tecnologias de Informação e Comunicação em Estratégia. 404-418, Ciência-IUL
Brochado, A. & Figueiredo, V. (2014). The entrepreneurial ladder - The determinants of entrepreneurship in Portugal in 2012 . Proceedings of the Entrepreneurship and Innovation Seminar. 1-8, Ciência-IUL
Brochado, A. & Oliveira-Brochado, F. (2014). Assessing pharmaceutical service quality: an examination of expectations and perceived quality. TMS Conference Series (2014) Perspetivas Contemporâneas em Marketing. 5-20, Ciência-IUL
Oliveira-Brochado, F. & Brochado, A. (2014). Assessing pharmaceutical service quality: an examination of expectations and perceived quality. TMS Conference Series (2014) Perspetivas Contemporâneas em Marketing. 5-20, Ciência-IUL
Brochado, A., Mendes, P. & Marques, S. (2014). Private-label proneness: the case of yogurts. Atas das XXIV JORNADAS LUSO-ESPANHOLAS DE GESTÃO CIENTÍFICA. 1, 1-10, Ciência-IUL
Brochado, A. & Gameiro, C. (2013). Towards a Better Understanding of Backpackers Motivations. III International Congress on Tourism ESG/IPCA. 143-157, Ciência-IUL
Brochado, A. & Gameiro, C. (2013). Developing a New Instrument to Measure Hostel's Perceived Service Quality. III International Congress on Tourism ESG/IPCA. 76-88, Ciência-IUL
Brochado, A. & Dias, A. (2013). Nurturing Tomorrows Cultural Audiences: a Study Applied to Porto. III International Congress on Tourism ESG/IPCA. 52-75, Ciência-IUL
Loureiro, S. M. C. & Brochado, A. (2013). Exploring how luxury values can influence the brand relationships trough brand tribalism and brand reputation. ANZMAC 2013 - Australian and New Zeeland Marketing Academy Conference. 7, 1-7, Ciência-IUL
Brochado, A., Loureiro, S. & Barbosa, C. (2013). Slightly Sparkling by Nature: Green Wine Brand Knowledge. TMS Conference Series (2013) Strategies in Tourism Organizations and Destinations., Ciência-IUL
Brochado, A. & Barbosa, C. (2013). Assessing Brand Equity in Portuguese Wine Market. Global Brand Conference. 0-0, Ciência-IUL
Brochado, A., Marins, F. V., R., Ana & Silva, R. J. (2013). Determinantes do empreendedorismo nas fases de envolvimento inicial e de criação de start-up. III Conferência Ibérica de Empreendedorismo. 1-6, Ciência-IUL
Brochado, A. & Morris, C. P. (2013). The Overall Wine Tourism Experience at the Douro Region. TMS Conference Series (2013) Strategies in Tourism Organizations and Destinations., Ciência-IUL
Brochado, A. & Portugal, M. (2013). Clusters de Indústrias Criativas. O caso do LxFactory. III Conferência Ibérica de Empreendedorismo. 1-6, Ciência-IUL
Duch, T., Loureiro, S., Brochado, A. & Vieira, A. L. (2013). World Cup Brazil: Insights into a Sports Tourism Event. TMS Cobference Series (2013). Strategies in Tourism Organizations and Destinations., Ciência-IUL
Brochado, A. & C., Tiago (2013). Propensão ao empreendedorismo nos estudantes de medicina dentária. III Conferência Ibérica de Empreendedorismo. 1-6, Ciência-IUL
Brochado, A. & Caldeira, T. (2012). Estudo das Determinantes de Compra de Produtos Verdes Através da Teoria do Comportamento Planeado. Proceedings of the IV Encontro Luso-Brasileiro e I Congresso Ibero-Americano de Estratégia (ELBE 2012) . 0-0, Ciência-IUL
Brochado, A. (2012). Os Descontos de Quantidade podem ser Anti-Concorrenciais? . Proceedings of the IV Encontro Luso-Brasileiro e I Congresso Ibero-Americano de Estratégia (ELBE 2012) . 0-0, Ciência-IUL
Brochado, A. & Portugal, M. (2012). Motivações do Empreendedorismo no LXFactory: Oportunidade ou Necessidade?. Estudo das Determinantes de Compra de Produtos Verdes Através da Teoria do Comportamento Planeado. 0-0, Ciência-IUL
Brochado, A. & F., Carla (2008). A Utilização das Escalas SERVQUAL e SERVPERF na Avaliação da Qualidade do Serviço na Farmácia. Proceedings of the 18th Luso-Spanish Conference on Management . 0-0, Ciência-IUL
Brochado, A., Coelho, S. & Brito, P. Q. (2008). Determinantes da Procura de Desporto no Concelho de Guimarães. Proceedings of the 18th Luso-Spanish Conference on Management . 0-0, Ciência-IUL

Working Papers

Brochado, A. (2015). Retail Investor Sentiment: Can We Google it? . CMVM Working Papers n.º 2/2015., Ciência-IUL
Brochado, A & Marrana, J. (2011). Airports Abuse of Dominant Position on Aeronautical Charges in Europe: a Case Law Approach. Working Paper n.º 19 do Centro de Investigação em Economia e Gestão da Universidade Portucalense. 1-19, Ciência-IUL
Brochado, A. & Marins, F. V. (2008). Determining the Number of Market Segments Using an Experimental Design. FEP Working Paper n.º 263. 1-16, Ciência-IUL
Brochado, A. & Marins, F. V. (2008). Aspectos Metodológicos da Segmentação de Mercado: Base de Segmentação e Métodos de Classificação . FEP Working Paper nº 261. 1-33, Ciência-IUL
Brochado, A. & Marins, F. V. (2008). Segmentação de Mercado e Modelos Mistura de Regressão para Variáveis Normais. FEP Working Paper N.º 262. 1-38, Ciência-IUL
Brochado, A. & Marques, R. (2007). Airport Regulation in Europe: Is there Need for an European Regulator?. FEP Working Paper No 259. 1-25, Ciência-IUL
Brochado, A. & Marins, F. V. (2006). Examining the Segment Retention Problem for the Group Satellite Case. FEP Working Paper No 220. 1-16, Ciência-IUL
Santos, P., A. Teixeira & Brochado, A. (2006). The 'De-Territorialisation of Closeness' - a Typology of International Successful R&D Projects Involving Cultural and Geographic Proximity. FEP Working Paper No 222. 1-35, Ciência-IUL
Brochado, A. & Marins, F. V. (2005). Assessing the Number of Components in Mixture Models: an Overview. FEP Working Paper No 194. 1-31, Ciência-IUL
Brochado, A. & Marins, F. V. (2005). Democracy and Economic Development: A Fuzzy Classification Approach. FEP Working Paper No 104. 1-23, Ciência-IUL

International Communications

Panel / Poster

Brochado, A., Dias, J. G. & S., Patrícia (2013). Identificação das dimensões das expetativas na qualidade dos serviços funerários. JOCLAD 2013 - Jornadas de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Brochado, A. & Oliveira-Brochado, F. (2013). Determinantes do Investimento em Valores Mobiliários. JOCLAD 2013 - Jornadas de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Brochado, A & Morris, C. P (2011). Market Segmentation in the Portuguese Wine Market. XXXIV World Congress of Vine and Wine., Ciência-IUL
Brochado, A & Morris, C. P (2011). Wine List Design of Portuguese Upscale Restaurants. XXXIV World Congress of Vine and Wine., Ciência-IUL
Brochado, A. & Marins, F. V. (2008). Recovering Niche Markets in Mixture Regression Models. International Conference on Computational Statistics – COMPSTAT 2008., Ciência-IUL
Brochado, A. & Marins, F. V. (2008). Comparing the Performance of 28 Criteria to Determine the Number of Components in Mixture Regression Models. International Conference on Computational Statistics – COMPSTAT 2008., Ciência-IUL
Brochado, A., Brito, P. Q. & Coelho, S. (2008). Identificação dos Determinantes da Procura de Desporto com Modelos de Escolha Discreta. XV Jornadas de Classificação e Análise de Dados – JOCLAD 2008., Ciência-IUL

Oral Presentation

Santos, M., Brochado, A. & Esperança, J. (2016). FDI patters of interational hotel chains. GIKA 2016., Ciência-IUL
Oliveira-Brochado, F. & Brochado, A. (2016). ?Identifying the main dimensions of a consumer experience based on user generated contents. GIKA 16 - Valência., Ciência-IUL
Oliveira-Brochado, F., Kang, W. & Brochado, A. (2016). Assessing Corporate Social Responsibility Perceived Image. International Conference on Innovation & Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behavior., Ciência-IUL
Rodrigues, H. & Brochado, A. (2016). Mirror, mirror on the wall, whos the fairest of them all: A critical analyses on cosmetic surgery and dental procedures based on senior consumer's perspective. Tourism and Ageing., Ciência-IUL
Rita, C., Brochado, A. & Correia, A. (2016). Quality of life of Senior Residential Tourists: A Literature Review and Future Research. Tourism and Ageing., Ciência-IUL
Maria Conceição Santos, Brochado, A. & Esperança, J. (2016). FDI patters of interational hotel chains. GIKA 16., Ciência-IUL
Brochado, A. (2016). Retail Investor Sentiment. Can we Google It?. Ecnomic Modelling., Ciência-IUL
Dalla Pozza, I., Brochado, A., Gopal, R. & Texier, L. (2016). Customer multichannel profiling in the post-purchase phase in the insurance industry. The Second International Conference for Marketing in the Insurance Industry., Ciência-IUL
Brochado, A. (2016). Investor Attention Stock Market Activity: We'll Google It for you. Economic Modelling., Ciência-IUL
Brochado, A. & Brochado, F. (2016). Identifying the main dimensions of a consumer experience based on user generated contents. GIKA 16., Ciência-IUL
Mesndes, A. & Brochado, A. (2016). VOLATILITY OF TOURISM DEMAND: A REVIEW OF RECENT RESEARCH. A PATHWAY FOR THE NEW GENERATION OF TOURISM RESEARCH: Proceedings of the EATSA Conference 2016., Ciência-IUL
Oliveira-Brochado, F., Kang, W. & Brochado, A. (2015). ?Evaluating CSR Perceived Image in Brazil and Portugal in the Retail Industry. Multinational Enterprises and Sustainable Development International Conference - MESD15., Ciência-IUL
Oliveira-Brochado, F. & Brochado, A. (2015). ?The Ecological Conscious Consumer Behavior: Are the Activists Different?. Multinational Enterprises and Sustainable Development International Conference - MESD 15., Ciência-IUL
Figueiredo, V. & Brochado, A. (2015). Developments in Global Entrepreneurship Monitor (GEM) Studies: A Systematic Literature Review. MAG Scholar Global Business, Marketing and Tourism Conference., Ciência-IUL
Brochado, A. & Wiegers, N. (2015). The ASP framework as a new branding audit lens for Marketing Innovation. The ASP framework as a new branding audit lens for Marketing Innovation., Ciência-IUL
Brochado, A. (2015). Concorrênca: Carteis e Abuso de Posição Dominante. Seminário, Faculdade de Economia da Universidade do Porto., Ciência-IUL
Brochado, A., Teiga, N. & Brochado, F. (2015). The Ecological Conscious Consumer Behavior: Are the Activists Different?. Multinational Enterprises and Sustainable Development International Conference (MESD15)., Ciência-IUL
Brochado, A., Esperança, J. & Chen, Y. (2015). Are Sustainable Technological Projects More Likely to be Successfully Crowdfunded Projects?. Multinational Enterprises and Sustainable Development International Conference (MESD15). , Ciência-IUL
Brochado, A., Kang, W. & Brochado, F. (2015). Evaluatintg CSR Perceived Image in Brazil and Portugal in the Retail Industry. Multinational Enterprises and Sustainable Development International Conference (MESD15)., Ciência-IUL
Brochado, A. & Marques, S. (2014). PSHYCHOGRAPHIC DETERMINANTS OF PRIVATE-LABEL ADOPTION - A FEASIBILITY. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference., Ciência-IUL
Brochado, A. & Vinhas da Silva, Rui (2014). The Wine List Design of Upscale Restaurants. ICTH - International Conference on Tourism and Hospitality., Ciência-IUL
Brochado, A., Morais, C., Dimova, L. & Abolina, Z. (2014). Exploring Service Quality of the Top Four Hostels Worldwide in 2013. ICTH - International Conference on Tourism and Hospitality., Ciência-IUL
Brochado, A. & Figueiredo, V. (2014). The entrepreneurial ladder - The determinants of entrepreneurship in Portugal in 2012 . Proceedings of the Entrepreneurship and Innovation Seminar., Ciência-IUL
Marques, S. & Brochado, A. (2014). Private label proneness: the case of yogurts. XXIV Jornadas Luso Espanholas de Gestão Cientifica., Ciência-IUL
Brochado, A. & Oliveira-Brochado, F. (2014). Using HEdPERF to assess service quality assessment in higher education. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference., Ciência-IUL
Oliveira-Brochado, F. & Brochado, A. (2014). Assessing pharmaceutical service quality: an examination of expectations and perceived quality. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference., Ciência-IUL
Marques, S. & Brochado, A. (2014). Private label: opportunity or threat?. 9th Global Brand Conference., Ciência-IUL
Brochado, A. (2014). The psychological determinants of the green consumer. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference., Ciência-IUL
Brochado, A., Rita, P. & Loureiro, S. M. C. (2014). Assessing the role of perceived value on mobile data service usage: gender and age as moderators . XXIV JORNADAS LUSO-ESPANHOLAS DE GESTÃO CIENTÍFICA., Ciência-IUL
Brochado, A. & Dias, A. (2014). Cultural Audiences: Attendance and profile. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference., Ciência-IUL
Brochado, A. & Figueiredo, V. (2014). What were the main determinants of entrepreneurship in Portugal?. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference., Ciência-IUL
Brochado, A., Mendes, P. & Marques, S. (2014). Private-label proneness: the case of yogurts . Atas das XXIV JORNADAS LUSO-ESPANHOLAS DE GESTÃO CIENTÍFICA. 1, 1-10, Ciência-IUL
Brochado, A. & Portugal, M. (2014). Entreprenership Motivations. The case of creative industries. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference ., Ciência-IUL
Brochado, A., Vinhas da Silva, Rui & Cristiano Paulino (2014). The world of great wines: The Douro Valley Experience . ICTH 2014: International Conference on Tourism and Hospitality., Ciência-IUL
Marques, S. & Brochado, A. (2014). Private label: opportunity or threat?. Global Brand Conference., Ciência-IUL
Brochado, A., Marques, S. & Mendes, P. (2014). Psychographic determinants of private label adoption - a feasibility study in the portuguese yogurt market. Tourism & Management Studies International Conference., Ciência-IUL
Marques, S. & Brochado, A. (2014). Understanding the private label prone shopper of yogurts. 9th Global Brand Conference., Ciência-IUL
Brochado, A. & Oliveira-Brochado, F. (2014). Assessing pharmaceutical service quality: an examination of expectations and perceived quality. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference., Ciência-IUL
Oliveira-Brochado, F. & Brochado, A. (2014). The psychological determinants of the green consumer. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference., Ciência-IUL
Brochado, A. & Loureiro, S. M. C. (2014). Wine consumer behaviours: exploring the drivers of wine brand equity and willingness to pay price premium. XXIV JORNADAS LUSO-ESPANHOLAS DE GESTÃO CIENTÍFICA., Ciência-IUL
Brochado, A., Oliveira-Brochado, F. & Figueiredo, V. (2014). Entrepreneurial Intensions among students of health sciences. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference., Ciência-IUL
Brochado, A., Mendes, P. & Marques, S. (2014). Private-label proneness: the case of yogurts . XXIV Jornadas Luso Espanholas de Gestão Cientifica., Ciência-IUL
Oliveira-Brochado, F., Brochado, A. & Figueiredo, V. (2014). Entrepreneurial Intentions among students of health sciences. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference., Ciência-IUL
Brochado, A. & Figueiredo, V. (2014). Recent developments in Global Entrepreneurship Monitor (GEM) Studies: A Bibliometric Analysis. TMS Algarve 2014: Management Studies International Conference., Ciência-IUL
Brochado, A. & Morris, C. P. (2013). The Overall Wine Tourism Experience at the Douro Region. TMS 2013 - TOURISM & MANAGEMENT STUDIES INTERNATIONAL CONFERENCE ., Ciência-IUL
Brochado, A. & Portugal, M. (2013). Clusters de Indústrias Criativas. O caso do LX Factory. III Conferência Ibérica de Empreendeorismo., Ciência-IUL
Brochado, A., Loureiro, S. & Barbosa, C. (2013). Slightly Sparkling by Nature: Green Wine Brand Knowledge. TMS ALGARVE 2013 - TOURISM & MANAGEMENT STUDIES INTERNATIONAL CONFERENCE., Ciência-IUL
Brochado, A. & Barbosa, C. (2013). Assessing Brand Equity in Portuguese Wine Market. Global Brand Conference., Ciência-IUL
Brochado, A. & Gameiro, C. (2013). Towards a Better Understanding of Backpackers Motivations. III International Congress on Tourism ESG/IPCA., Ciência-IUL
Brochado, A. & Gameiro, C. (2013). Developing a New Instrument to Measure Hostel's Perceived Service Quality. III International Congress on Tourism ESG/IPCA., Ciência-IUL
Brochado, A. & Dias, A. (2013). Nurturing Tomorrows Cultural Audiences: a Study Applied to Porto. III International Congress on Tourism ESG/IPCA., Ciência-IUL
Brochado, A. & Loureiro, S. M. C. (2013). Exploring how luxury values can influence the brand relationships trought brand tribalism and brand reputation. ANZMAC 2013 - Australian and New Zeeland Marketing Academy Conference., Ciência-IUL
Brochado, A. & C., Tiago (2013). Propensão ao empreendedorismo nos estudantes de medicina dentária. III Conferência Ibérica de Empreendedorismo., Ciência-IUL
Duch, T., Loureiro, S., Brochado, A. & Vieira, A. L. (2013). World Cup Brazil: Insights into a Sports Tourism Event. TMS 2013 - TOURISM & MANAGEMENT STUDIES INTERNATIONAL CONFERENCE ., Ciência-IUL
Brochado, A., Marins, F. V., Silva, R. J. & R., Ana (2013). Determinantes do empreendedorismo nas fases de envolvimento inicial e de criação de start-up. III Conferência Ibérica de Empreendedorismo., Ciência-IUL
Brochado, A. & Marques. S. (2012). Portuguese Investor Profile. IJUP’12 - 5th Meetting of Young Researchers of UP., Ciência-IUL
Brochado, A., Bizarro, A., Oliveira, A. & Ameixieira, A. (2012). Assessing Service Quality in Public Transportation: Metro do Porto . IJUP’12 - 5th Meetting of Young Researchers of UP., Ciência-IUL
Brochado, A. & Caldeira, T. (2012). Estudo das Determinantes de Compra de Produtos Verdes Através da Teoria do Comportamento Planeado. I Congresso Ibero-Americano de Estratégia., Ciência-IUL
Brochado, A. & Rodrigues, H. (2012). The effect of Internal Marketing on Organization Commitment and the mediator role of Job Satisfaction. Joint Meeting of y-BIS and jSPE., Ciência-IUL
Brochado, A., Ribeiro, A. & Fardilha, A. (2012). Assessing the Efficiency of Portuguese Banks using Data Envelopment Analysis. IJUP’12 - 5th Meetting of Young Researchers of UP., Ciência-IUL
Brochado, A., Ribeiro, A. & Silva, A. (2012). Efficiency Analysis of Portuguese Hospitals. IJUP’12 - 5th Meetting of Young Researchers of UP., Ciência-IUL
Brochado, A. (2012). Os Descontos de Quantidade podem ser Anti-Concorrenciais?. I Congresso Ibero-Americano de Estratégia., Ciência-IUL
Brochado, A. & Portugal, M. (2012). Motivações do Empreendedorismo no LXFactory: Oportunidade ou Necessidade? . I Congresso Ibero-Americano de Estratégia., Ciência-IUL
Brochado, A. & Marins, F. V. (2012). Recovering niche markets with mixture regression models. Joint Meeting of y-BIS and jSPE., Ciência-IUL
Brochado, A & Morris, C. P (2011). Assessing the Overall Wine Tourism Experience. I International Conference on Tourism and Sustainability LETS-ISLA Challenges & Opportunities., Ciência-IUL
Brochado, A. & Freitas, D. (2011). An Empirical Investigation of the Main Determinants of Private and Manufacturer Label Purchases. IJUP11 - 4th meeting of young researchers at UP., Ciência-IUL
Brochado, A & Freitas, S (2011). Measuring Internet Coupons Usage based on a Logistic Model. IJUP11 - 4th meeting of young researchers at UP., Ciência-IUL
Brochado, A , D. Marques & Dias, J. G. (2011). Segmentação de mercado nos ginásios: A importância das dimensões da qualidade como base de segmentação. XVIII Jornadas de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Brochado, A. & Marrana, J. (2011). Airport's Abuse of Dominant Position on Aeronautical Charges in Europe: a Case Law Approach. International Conference in Economics 2011., Ciência-IUL
Brochado, A. & Santos, T. (2011). Assessing the Quality of Public Service. An Application to the Office of Urban Service - Santa Maria da Feira - Portugal. IJUP11 - 4th meeting of young researchers at UP., Ciência-IUL
Gonçalves, B, Brochado, A & Dias, J. G. (2011). Identificação dos estilos de compra do consumidor português de vestuário. XVIII Jornadas de Classificação e Análise de Dados, Vila Real., Ciência-IUL
Brochado, A , D. Marques & Dias, J. G. (2011). Avaliação da qualidade em ginásios: O desenvolvimento do instrumento GYMPERF. XVIII Jornadas de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Brochado, A. & Barbosa, C. (2010). Awareness and Brand Equity of Vinhos Verdes. 3rd Metting of Young Researchers of UP., Ciência-IUL
Brochado, A. & Morris, C. P. (2010). Characterization of Wine Management on Restaurants from the Medium and High Segments: an Integrated Approach. 3rd Metting of Young Researchers of UP., Ciência-IUL
Brochado, A. & F., Carla (2010). A Qualidade no Serviço Farmacêutico: Desenvolvimento do Instrumento PHARMPERF. JOCLAD 2010 – Jornadas de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Brochado, A. & Barbosa, C. (2010). Determinantes do Valor das Marcas de Vinhos Verdes. JOCLAD 2010 – Jornadas de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Brochado, A. (2009). Descontos de Quantidade com efeitos de Fidelização. Uma proposta de Análise Jus Concorrencial. XXIII Congresso Internacional de Economia Aplicada., Ciência-IUL
Brochado, A. (2009). Estudo da Eficiência dos Aeroportos Mundiais. XXIII Congresso Internacional de Economia Aplicada., Ciência-IUL
Brochado, A. & Oliveira-Brochado, F. (2009). Uma Aplicação do Instrumento HEdPERF na Avaliação da Qualidade no Ensino Superior. JOCLAD 2009 - Jornadas de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Brochado, A. & Marins, F. V. (2009). Critérios para a determinação do Número de Componentes em Modelos Mistura de Regressão. XXIII Congresso Internacional de Economia Aplicada., Ciência-IUL
Brochado, A. (2009). Determinantes da Eficiência no Sector Aeroportuário. JOCLAD 2009 - Jornadas de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Brochado, A. & Oliveira-Brochado, F. (2009). Eficiência dos Hospitais Portugueses. JOCLAD 2009 - Jornadas de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Brochado, A. & Marins, F. V. (2008). Critérios para Determinação do Número de Componentes em Modelos de Mistura. XVI Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Brochado, A. (2008). Comparing Alternative Instruments to measure Service Quality in Higher Education. Teaching and Learning 2008., Ciência-IUL
Brochado, A., Marins, F. V. & Rodrigues, P. (2008). Segmentação de Mercado no Mercado dos Jeans . XV Jornadas de Classificação e Análise de Dados – JOCLAD 2008., Ciência-IUL
Brochado, A. & Marques, R. (2008). Identificação dos Factores que Influenciam a Eficiência no Sector Aeroportuário. XIII Congresso da APDIO – IO 2008., Ciência-IUL
Brochado, A., Marques, R. & Correira, T. (2008). Benchmarking the Performance of Portuguese Water Utilities . International Conference on Performance Assessment of Urban Infrastructure Services., Ciência-IUL
Brochado, A., Brito, P. Q. & Coelho, S. (2008). Determinantes da Procura de Desporto no Concelho de Guimarães. XVIII Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica., Ciência-IUL
Brochado, A. & Marques, R. (2008). Avaliação do Desempenho de 5 Instrumentos da Medição da Qualidade no Ensino Superior. XVI Congresso Anual da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Brochado, A. (2008). A European Perspective of Airports' Abuse of Dominant Position. 12th Air Transport Research Society World Conference., Ciência-IUL
Brochado, A. & Marques, R. (2008). Managerial Implications of HedPERF Results. Teaching and Learning 2008., Ciência-IUL
Brochado, A., Marques, R. & Correira, T. (2008). Comparação da Eficiência dos Serviços de Água Portugueses por Métodos Fronteira. XIII Congresso da APDIO – IO 2008., Ciência-IUL
Brochado, A. & Marques, R. (2008). Aplicação de Benchmarking aos Hospitais Portugueses através de Técnicas Paramétricas e Não Paramétricas. XIII Congresso da APDIO – IO 2008., Ciência-IUL
Brochado, A. & Faria, C. (2008). A Utilização das Escalas SERVQUAL e SERVPERF na Avaliação da Qualidade do Serviço na Farmácia. XVIII Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica., Ciência-IUL

National Communications

Keynote Speaker

Brochado, A. (2015). High touch meets high touch. e-Turismo., Ciência-IUL

Panel / Poster

Brochado, A. (2015). Hospitalidade e Turismo. Semana da Investigação ISCTE., Ciência-IUL
Brochado, A., Dias, J. G. & Gonçalves, B., A. (2011). Determinantes da compra de vestuário nacional: Uma aplicação de modelos de regressão logística. XVIII Jornadas de Classificação e Análise de Dados., Ciência-IUL
Brochado, A. & Oliveira-Brochado, F. (2009). Uma aplicação do Instrumento SERVQUAL na Avaliação da Qualidade no Ensino Superior. 7.º Congresso Nacional de Administração Pública ., Ciência-IUL
Brochado, A. (2009). Instrumentos de Medida da Satisfação de Clientes do Serviço Público. 7.º Congresso Nacional de Administração Pública ., Ciência-IUL

Oral Presentation

Brochado, A., Marques, R. & Correira, T. (2008). 246. Brochado, A., Correia, T. e Marques, R. (2008). Aplicação de Benchmarking nos Serviços de Água e de Águas Residuais . Portugueses9.º Congresso da Água., Ciência-IUL

Other Activities

Professional Activities

Autoridade da Concorrência, Economist (/)
Comissão do Mercado dos Valores Mobiliários, Economist (/)
Faculdade de Economia da Universidade do Porto, Assistant Professor (2002/2006)
Instituto Superior Técnico, Assistant Professor (2004/2006)
Programa Operacional Fatores de Competitividade e Internacionalização, Economist (/)

Academic Management Positions

Subdirector da Escola de Gestão (2016/2017)
Subdirector da Escola de Gestão (2017/2018)
Membro do Conselho Geral (2017/2021)

Awards

Teaching Award - 2015

Professional Associations

Ordem dos Contabilistas Certificados (/final_year)
Ordem dos Economistas (/final_year)